10 super namirnica koje morate uvrstiti u svoju prehranu

02.09.2021#Općenito

Posljednjih godinu dana stavili smo svoje zdravlje u fokus više nego ikad prije. Naravno, tu je nekoliko bitnih čimbenika koji utječu na naše zdravlje i jedan od gotovo najbitnijih je prehrana te namirnice koje unosimo u svoj organizam. Sigurno ste ponegdje naišli na izraz “super namirnica” no što to uistinu znači i jeste li znali koja je hrana prva proglašena super namirnicom?

Izraz super namirnice prvi put se spominje početkom 20. stoljeća kod jednog velikog uvoznika banana koji je želio ukazati na njihove nutritivne kroz istraživanje u sklopu svoje marketinške kampanje.

Razna istraživanja tijekom godina pokazala su da ne postoji niti jedna namirnica koja može samostalno zadovoljiti nutritivne, zdravstvene i energetske potrebe našeg organizma, već da je potrebno usvojiti zdrave prehrambene navike kombinirajući zdrave namirnice iz svih skupina hrane, pazeći na restrikcije u kalorijama.

Međutim, ipak možemo izdvojiti nekoliko namirnica koje su posebne prema nutrijentima koje sadrže i koje mogu obogatiti svaki naš obrok!

Borovnice

Voće čija je sezona upravo počela, bogate su vlaknima i antioksidansima, a tako su ukusne! Nakon što prođe sezona borovnica, možete ih nabaviti i u smrznutom obliku jer čak ni tad neće izgubiti bogatstvo nutrijenata koje nude. Možete ih dodati u jogurt, zobene pahuljice, razne smoothije ili ih pojedite kao ukusnu užinu!

Riba

Srećom, živimo u zemlji čije čisto more ima obilje raznovrsne ribe pa nije teško doći do svježe, netom ulovljene koju možete pripremiti kao jednostavan obrok! Riba je izvrstan izvor proteina, omega 3 masnih kiselina, B vitamina, kalija i selena, a prema preporukama nutricionista trebalo bi je imati na jelovniku barem 2 puta tjedno.

Avokado

Čini se kako je u posljednjih nekoliko godina avokado doživio pravi boom i da sve više i više ljudi prepoznaje nutritivne blagodati ovog ukusnog voća koje možemo jesti u slatkim, ali i u slanim kombinacijama. Avokado je odličan izvor vlakana, vitamina, minerala i zdravih masti. Vrlo ga je jednostavno uključiti u prehranu jer ga možete pretvoriti u namaz, ubaciti u salatu, uključiti kao jedan od sastojaka ukusnih smoothija ili čak napraviti i zdrave slastice od avokada.

Maslinovo ulje

Još jedna od omiljenih namirnica u našem podneblju je maslinovo ulje. Već i vrapci na grani znaju koji su benefit ovog tekućeg zlata, od mononezasićenih masnoća koje sadrže esencijalne masne kiseline nužne za pravilan rad organizma do fitonutrijenata i vitamina. Ako ga do sad niste uključili u prehranu, možemo vas samo pitati - što čekate? Maslinovo ulje odličan je dodatak kako slanim, tako i slatkim jelima!

 

 

Đumbir

S obzirom na to da je vrlo specifičnog i pikantnog okusa, đumbir ili obožavate ili ga ne možete smisliti no ovaj korijen pravo je nutritivno bogatstvo i ima brojne benefite za zdravlje. Osim što sadrži razne minerale i vitamine, bogat je gingerolom, a poznat je i po umirujućem, antibakterijskom i antihistaminskom učinku. Djeluje protuupalno i ublažava alergije. Đumbir možete dodavati u svježe cijeđene sokove, juhe, umake, i razna jela, pustite mašti na volju!

Kurkuma

Kurkuma je korijen, intenzivno žute boje koji je u bliskom srodstvu s đumbirom. Porijeklom iz Indije, često se koristi kao začin ali i kao prirodni lijek. Kurkumin je aktivni sastojak kurkume koji ima antioksidativno i protuupalno djelovanje, a istraživanja su pokazala da može pomoći u prevenciji i liječenju raznih kroničnih bolesti. Također pomaže u ublažavanju boli i potiče zarastanje rana.

Češnjak

Nezaobilazna kulinarska namirnica na našem području je i češnjak, bogat manganom, vitaminom C, vitaminom B6, selenom i vlaknima. Iako se zbog svog istaknutog okusa često koristi kao dodatak jelima, češnjak se stoljećima koristi i u medicinske svrhe. Istraživanja su pokazala da češnjak može biti učinkovit u smanjenju kolesterola i krvnog tlaka, ali i u poticanju imunološkog sustava.

Jogurt i kefir

Iako kravlje mlijeko većina odraslih ne može probaviti, fermentirani proizvodi od kravljeg mlijeka druga su priča. Jogurt i kefir sadrže pregršt dobrih bakterija, probiotika koji pozitivno utječu na naš probavni, ali i imunološki sustav. Iako se kefir i jogurt tradicionalno rade od kravljeg mlijeka, za vegane i ljude koji ne toleriraju mliječne proizvode postoje opcije poput kefira od kokosovog mlijeka, rižinog mlijeka i kokosove vode. 

Brokula

Još jedno omiljeno ili najomraženije povrće je brokula! Zbog svog specifičnog okusa, brokula nije često najomiljenije povrće no izvrstan je izvor vlakana, vitamina i fitokemikalija, uključujući indole, tiocijanate i nitrile, koji mogu spriječiti nastanak raznih kroničnih bolesti! Brokulu možete uvrstiti u jelovnik na brojne načine, od kuhanja na pari do raznih juha, složenaca ili tjestenina!

 

 

Lisnato povrće

Tamno zeleno lisnato povrće poput kelja, blitve i špinata izvor su folata, cinka, kalcija, željeza, magnezija, vitamina C i vlakana neophodnih za pravilno funkcioniranje organizma. Ono što ih čini toliko super je to da sadrže i visoku razinu protuupalnih spojeva poznatih kao karotenoidi, koji mogu pomoću u sprječavanju nastanka brojnih bolesti! Za jedan cjeloviti super obrok predlažemo klasičnu blitvu s krumpirom, češnjakom i ekstra djevičanskim maslinovim uljem. Može li bolje od toga?

 

Pravilna prehrana samo je jedan od čimbenika koji utječu na naše zdravlje. Tjelesna aktivnost, ali i redoviti pregledi kod liječnika također su vrlo bitni kako bi očuvali svoje zdravlje i prevenirali eventualne probleme. Zdravlje uvijek mora biti prioritet i na prvom mjestu stoga ako razmišljate o privatnom liječničkom pregledom, Ferratum brzi krediti pravo su rješenje za vas!

Prijave za naše online kredite traju svega nekoliko minuta, a ako su svi dokumenti u redu i kredit je odobren, isplata na vaš račun stiže u roku od jednog dana! Zahvaljujući Ferratumovoj revoluciji u digitalnom bankarstvu, cijeli proces prijave za brze kredite bez papirologije možete u potpunosti riješiti online.

Takva realizacija brzih gotovinskih kredita najbrži je način da ostvarite svoje želje.

Kako biste provjerili detalje o visinama pozajmica i rokovima otplate, obavezno provjerite naš kreditni kalkulator uz koji možete lako saznati izračun rate kredita.

Kada vam je bitno, tu je Ferratum. A vaše zdravlje je najbitnije.

Kad je bitno, tu je Ferratum.

Želim Ferratum gotovinski kredit

 

Također možete pročitati i ostale naše članke

Sorry, there are errors on the page: