Rastući trend prelaska na organsku hranu

0800 7707 ; Prijave 0-24h

Udruga trgovaca organskim proizvodima je 2014. godine u SAD-u provela anketu nad više od 1.200 kućanstava s najmanje jednim djetetom mlađim od 18 godina, koja je pokazala da je osam od deset američkih obitelji kupilo organske proizvode jednom ili više puta u protekle dvije godine.

Devedeset posto ispitanika reklo je da kupuje organske proizvode za svoju djecu barem „ponekad“, a gotovo četvrtina ispitanika rekla je da „uvijek kupuje organske proizvode“ za svoju djecu.

Prema tvrtki za istraživanje tržišta Ecovia Intelligence, svjetsko tržište za organske proizvode ostvarilo je 89,7 milijardi američkih dolara 2016. godine. Sjedinjene Države su vodeće tržište s 38,9 milijardi eura, nakon kojih slijedi Njemačka (9,5 milijardi eura), Francuska (6,7 milijardi eura), i Kina (5,9 milijardi eura).

U nastavku možemo detaljnije vidjeti rastući globalni trend i potražnju za organskim proizvodima:

U Europi

Nakon SAD-a, EU predstavlja drugo najveće jedinstveno tržište organskim proizvodima.

U 2015. godini maloprodaja organskih proizvoda u Europi iznosila je 29,8 milijardi eura.

Statistički podaci pokazuju da Njemačka ima najveće tržište organske hrane u Europi. Međutim, nalazi Istraživačkog instituta za ekološku poljoprivredu FiBL pokazuju da Danska im najveći udio ekološke proizvodnje (9,7 posto) u svijetu, što znači da supermarketi u Danskoj imaju najveći postotak organske hrane u svijetu. Luksemburg je bio na drugom mjestu, nakon čega slijede Švicarska, Švedska i Austrija.

Istraživanje Istraživačkog instituta za ekološku poljoprivredu FiBL pokazalo je da potrošači u EU-u troše 61 euro po osobi na organsku hranu. Međutim, sa 274 eura po stanovniku, Švicarci troše najviše novca na organske proizvode.

U Australiji

Ukupna vrijednost organske industrije u Australiji porasla je za 88 posto od 2012. godine, a prema internetskoj stranici „In The Black“, predviđa se da će potrošačko tržište iznositi 2 milijarde australskih dolara.

Dva od tri australska domaćinstava rekla su da su u posljednjih godinu dana kupili organske proizvode, a najčešći organski proizvodi su voće i povrće, čemu slijedi povećana potražnja za organskim jajima, mliječnim proizvodima, crvenim mesom i peradi.

U Kanadi

Izvješća Kanadske udruge trgovaca organskim proizvodima (COTA) pokazuju da 66 posto Kanađana troši dio svojeg tjednog budžeta u trgovinama na organske proizvode. Poput Australije, najčešće kupovani organski proizvodi su voće i povrće, čemu na drugom mjestu slijedi meso i perad, dok mliječni proizvodi zauzimaju treće mjesto.

Tia Loftsgard iz Kanadske udruge trgovaca organskim proizvodima izjavila je da „Kanađani zahtijevaju sve više i više raznolikosti u njihovim kupnjama organskih proizvoda, što potiče tržište da se drži korak s tim željama novog naraštaja za većom ponudom organskih proizvoda“.

U Velikoj Britaniji

Kako je navedeno u časopisu „The Guardian, prodaja organske hrane i pića u UK-u povećala se za 6 posto u 2017. i zabilježila 2,2 milijarde funti.

Prodaja organskih proizvoda u supermarketima porasla je za 4,2 posto, dok se prodaja u nezavisnim trgovinama poput trgovina zdrave hrane i tržnica povećala za 9,7 posto.

Ne radi se samo o hrani i piću. Britanski potrošači također kupuju više organskih proizvoda kao što su kozmetički proizvodi, što se povećalo za 24 posto.

Kupuje li Vaša obitelj organsku hranu?

„Prvo bogatstvo je zdravlje.“
― Ralph Waldo Emerson

 

 

Koliko novaca trebate?

Koji rok plaćanja želite?