Koji ste tip potrošača?

0800 7707 ; Prijave 0-24h

 

 

Koliko novaca trebate?

Koji rok plaćanja želite?

Prije nekoliko mjeseci napisali smo članak u kojem smo objasnili važnost razumijevanja načina na koji Vi i Vaša obitelj gledate na novac i uloge koju novac igra u Vašem kućanstvu.

Nedavna studija koju su zajednički proveli University College London, Open University i BBC Lab UK pokazala je da način na koji ljudi gledaju na novac uvelike utječe na njihove potrošačke navike. Na primjer, kada ljudi vide novac kao sigurnost, to može smanjiti rizik od financijskih problema. S druge strane, ako ljudi vide novac kao sredstvo moći ili statusa, to može povećati rizik od financijskih problema.

U studiji je također zaključeno da postoje četiri različita načina na koji ljudi gledaju na novac. Neki ljudi stalno brinu o tome koliko novca troše, drugi ljudi kupuju stvari kako bi se osjećali bolje, dok ostali poriču svoje potrošačke navike.

4 načina gledanja na novac

Pogledajmo četiri načina na koji ljudi gledaju na novac sukladno gore navedenoj studiji:

Potrošači koji brinu o statusu vide novac kao simbol statusa, alat koji utječe na ili impresionira druge osobe.

Sigurni štediše vide novac kao izvor sigurnosti. Sigurni štediše rado štede novac čak i ako ne štede za nešto konkretno.

Ljubitelji neovisnosti su hedonisti, žive samo za ovaj trenutak, bez ikakvog razmišljanja o financijskoj sigurnosti.

Velikodušne osobe koje žele udovoljiti drugima vole trošiti novac na druge ljude kao način pokazivanja ljubavi i poštovanja.

Ponašanje kada je riječ o kupovanju

Sada kada smo istražili četiri načina na koje ljudi vide novac, pogledajmo različite oblike ponašanja kada je riječ o kupnji:

Fanatični kupci često kupuju. Ovakvi tipovi kupaca često „slučajno“ kupe puno više nego što su prvobitno namjeravali. Na primjer, možda uđu u trgovinu da kupe par cipela, ali na kraju kupe nekoliko dodatnih stvari.

Štedljivi kupci će učiniti sve kako bi uštedjeli novac. Da bi uštedjeli novac, ti tipovi kupaca mogli bi provesti sate uspoređujući cijene u trgovini ili na internetu kako bi bili sigurni da će dobiti najbolju cijenu. Osim toga, mogli bi se odvesti na drugi kraj grada kako bi uštedjeli nekoliko centi na nekom predmetu, unatoč tome što im je za to trebalo puno više vremena.

Eskapistički kupci (=oni koje bježe od stvarnosti) vjeruju u „maloprodajnu terapiju“ na način da stvore distrakciju od svojeg posla ili osobnog života trošenjem novca.

Kupci koji nevoljko kupuju boje se trošenja novca i odložit će kupnju određenog predmeta do zadnje minute. Na primjer, takav tip osobe može odgoditi kupnju zrakoplovne karte do zadnje minute, ili ako treba nove cipele, čekat će dok se cipele koje trenutačno nose u potpunosti ne istroše prije kupnje novog para.

Kupci koji kupuju radi povećanja samopouzdanja kupuju kako bi povećali samopouzdanje često kupujući skupu odjeću ili predmete u pokušaju da se osjećaju bolje.

A što je s Vama? Bez obzira koji ste tip potrošača, dobro je biti svjestan svojeg ponašanja kada je riječ o trošenju i načina na koji gledate na novac.

Želim Ferratum gotovinski kredit