Planiranje mjesečnog budžeta vrlo je važna aktivnost za osiguranje ravnoteže osobne financijske stabilnosti. To je također od ključne važnosti za postizanje zadanih ciljeva za uštedu.
U trenutačnom gospodarstvu, koje se još uvijek oporavlja od posljednje krize, upravljanje osobnim financijama putem stabilnog procesa može biti od ključne važnosti. Prekoračene kreditne kartice, iznenadni troškovi liječenja i drugi neočekivani događaji mogu značajno utjecati na osobnu financijsku stabilnost.
Ipak, uz sve navedeno, planiranje mjesečnog budžeta čini se kompliciranim, opterećujućim i zamornim za veliku većinu ljudi. Statistički podaci pokazuju da se samo jedna od tri osobe odluči to stvarno činiti kao mjesečnu aktivnost.
Međutim, taj proces ne mora biti toliko kompliciran kao što ste možda mislili, a definitivno ne mora ni iziskivati puno vremena. Postoji nekoliko jednostavnih koraka koje možete slijediti svakoga mjeseca kako biste se pobrinuli da ostvarite financijske ciljeve, a da na to ne trošite previše vremena. A ako se brinete da će možda pokušaj planiranja budžeta završiti u košarici novogodišnjih odluka od kojih se odustalo jer neće funkcionirati, pogledajte naš popis preporuka i zatim odlučite sami.
Navodimo popis koraka za planiranje mjesečnog budžeta koji Vam doista odgovara.
Planirajte vlastiti stil
Svi imamo svoje osobne stilove kada je u pitanju potrošnja i štednja. Neki se odluče platiti račune, izdvojiti mali iznos za štednju, a zatim potrošiti ostatak svojih primanja. Drugi vole temeljito planirati, pažljivo prateći sve svoje troškove, posebno kada su primanja oskudnija. U međuvremenu, drugi se ljudi odlučuju za izradu obrnutog budžeta, pri čemu započinju s planiranjem uštede određenog iznosa i trude se prilagoditi troškove sukladno tome.
Za bilo koji od tih stilova od presudne je važnosti imati alat za zapisivanje Vaših financijskih mjesečnih ciljeva. To nas dovodi do sljedeće točke.
Digitalizirajte se
Dok se donedavno osobni budžet izrađivao pomoću olovke i papira, danas se možete prebaciti na znatno manje zamorne opcije korištenjem besplatne web ili mobilne aplikacije. Ili ako ste više analitički tip, postoji mnogo usluga temeljenih na pretplati koje će Vam pomoći s planiranjem Vašeg mjesečnog budžeta.
Jedno je sigurno - digitaliziranje može uvelike pomoći u praćenju Vaših troškova. Puno je lakše analizirati cjelokupnu potrošnju korištenjem računa za jednu karticu ili digitalnog novčanika i slanjem podataka u aplikaciju za budžet. Bez da stvarno morate detaljno zapisati sve troškove na komad papira, svo to vrijeme možete iskoristiti za opuštajuće popodne ili večer.
Uz sve navedeno, pripazite da preuzmete certificiranu aplikaciju kako biste izbjegli probleme sa sigurnošću.
Analizirajte Vaš trenutačni financijski obrazac
Sad kad je sve na svom mjestu, možete početi gledati kako se Vaš budžet ponaša. Što više vremena prolazi, Vaš će digitalni alat donijeti sve bolji uvid u Vaše financije. Možda je Vaša standardna mjesečna potrošnja 6000 kuna, ali pored toga jednom u tri mjeseca imate dodatne troškove, poput obnavljanja članstva u teretani. I nemojmo zaboraviti godišnji porez na nekretnine ili neki drugi porez koji se pojavi kada ga potpuno zaboravite. Sve ćete to pratiti digitalnim putem i što više mjeseci prolazi, to ćete Vam biti jasnije kako balansirate Vaše troškove i štednju.
Planirajte unaprijed
Tijekom blagdana se često događa da ljudi ugrožavaju svoju udobnost, posebno kada je riječ o obiteljskim okupljanjima i određivanja koliko zajedničkog vremena je „previše“. Jedan od načina da se smanji taj uzročnik stresa jest dobro planirati unaprijed i biti jasan (sebi i drugima) u pogledu svojih potreba.
Na primjer, lijepo je ako Vaša majka ima dodatne plahte pa možete prenoćiti kada dolazite iz drugog grada. Međutim, to možda i nije najugodnija opcija. Razmislite o rezervaciji obližnjeg hotela kako biste imali najbolje od obaju svjetova - vrijeme s obitelji i prostor za sebe. Komunicirajući to na vrijeme i rezervirajući hotelske sobe dok su dostupne, možete si uštedjeti puno stresa i pronaći zdravu ravnotežu između zajedničkog vremena i mjesta za opuštanje.
Prijeđite na financijski način koji uključuje predodređivanje aktivnosti („auto-pilot“)
Nakon što počnete uviđati obrazac budžeta koji se pojavljuje korištenjem Vaših novih alata, napravite sljedeći korak. Sada je pravo vrijeme da razmislite o tome koliko trošite u prosjeku, što je realno da biste zadržali Vaše svakodnevne užitke, i što biste stoga razumno mogli izdvojiti za crne dane.
Prelazak na „auto-pilot“ u današnje je vrijeme standardna opcija kod većine digitalnih financijskih alata. Čim budete sigurni u Vaš financijski obrazac, napravite korak naprijed i stavite Vaše financije na „auto-pilot“. Automatsko plaćanje računa i sigurno izdvajanje iznosa za štednju za koji sada znate da ga možete razumno izdvojiti svaki mjesec, bit će ujedno i vremenski učinkovito, ali i poštedjeti Vas gnjavaže oko pregovaranja sa samim sobom.
„Auto-pilot“ je na kraju stvarno pozitivna pomoć za planiranje mjesečnog budžeta na pravi način. Čim vidite da se Vaša štednja pomalo gomila bez ikakvog napora s Vaše strane, vidjet ćete da sada imate mjesečni planirani budžet koji Vam odgovara.
Potrošite Vašu mjesečnu naknadu bezbrižno
Ono što Vam ostane nakon „auto-pilota“ je ono što možete smatrati bezbrižnom naknadom. Udovoljite sebi, napravite korak unatrag i opustite se. Te troškove i dalje pratite s Vašim digitalnim alatima kako biste ih mogli pregledavati i analizirati. Ali uz to istovremeno uživate u financijskoj stabilnosti, štednom računu koji je u stalnom porastu, kao i vlastitom slobodnom vremenu onako kako Vi to želite.
Nakon svega toga, sjetite se da sada u potpunosti uživate u blagodatima mjesečnog budžeta koji Vam odgovara.
Kad je bitno, tu je Ferratum.
Naši proizvodi
Kredit do 400 EUR sa rokom otplate do 30 dana
Kredit do 1 300 EUR za nove te 4 000 EUR za postojeće korisnike