8 zdravih navika koje si možete priuštiti i koje će obogatiti Vaš život

0800 7707 ; Prijave 0-24h

Često smo toliko zaokupljeni svime i svačime u ovom užurbanom životu da zaboravimo da se sve ne vrti oko novca. Poznati rimski pjesnik Vergilije još je prije više od 2000 godina rekao da je „zdravlje najveće bogatstvo.“ Ne treba Vam nužno hrpa novca da živite zdrav život. Ali novac može doprinijeti zdravijem načinu života putem organske hrane, zdravstvenih pregleda i manje stresa u pogledu financijama. Ovaj članak govori o navikama za zdravo tijelo i um koje možete usvojiti upravo sada. Neke su besplatne, neke su skromne, a neke Vam čak mogu uštedjeti novac.

1.      Trčanje i vježbanje kod kuće

Ako već imate trenere, na dobrom ste putu. Trčanje ne košta ništa osim znoja, vremena i truda. S druge strane, nagrade se itekako isplate. Istraživanja su pokazala da trčanje može produžiti život. To je korisno za Vaš imunološki sustav, kao i za Vaš krvotok. Trčanje je također podiže energiju i raspoloženje.

Također, ljudi pogrešno misle da moraju ići u teretanu kako bi došli u formu ili nabili mišićnu masu. Sklekovi, zgibovi, iskoraci i skokovi s raznoženjem i odručenjem samo su neki od načina za vježbanje kod kuće bez ikakve dodatne opreme. Kupite sebi set utega ili girji i vidjet ćete još više koristi od kućnog treniranja snage.

2.      Dobro se naspavajte

Dobro je poznata činjenica da je spavanje ključno za zdrav život, a vašem tijelu i umu treba vremena da napune baterije. Jeste li znali da su neka istraživanja pokazala da deprivacija sna može utjecati na sve - od Vašeg srca do Vaše cirkulacije - pa čak i na Vaše mentalne sposobnosti.

Kao i djeca, odrasli mogu imati koristi od pridržavanja postavljenog rasporeda spavanja pri čemu je cilj otići u krevet otprilike u isto vrijeme svake noći. Većina stručnjaka preporučuje odraslima oko 7 do 9 sati sna, a za djecu i tinejdžere još više. Kada se približi vrijeme za spavanje, isključite televizor i odložite telefon kako bi Vam se tijelo počelo opuštati za noć.

3.      Jedite zdravu hranu

Ne morate trošiti puno novca na organsku hranu bez GMO-a da biste se pravilno hranili. No prehrambene smjernice sve više naglašavaju redovitu konzumaciju voća i povrća. Zapravo, kuhanje sa smrznutim povrćem može imati slične koristi kao i svježe povrće.

Također, ne zaboravite na proteine i druge minerale i vitamine, bez obzira na to jeste li mesojed, vegetarijanac ili vegan. Odvojite još koji trenutak da pročitate nutritivne informacije o hrani koju kupujete i pokušajte barem ponekad svaki tjedan kuhati domaće obroke.

4.      Ograničite konzumiranje nezdrave hrane

Kao što sam naziv implicira, nezdrava hrana vjerojatno nije najbolji prehrambeni izbor. Međutim, ona može biti prikladna i ne nužno tako laka za uočiti. Ona je su puna „dobrih namirnica” poput masti, šećera i soli, koje poboljšavaju okus. Nije ni čudo da može izazvati ovisnost i pridonijeti prejedanju.

Najbolje je pokušati ograničiti brzu hranu, slatkiše, čips i bezalkoholna pića. Ponekad je u redu počastiti se, ali pokušajte posegnuti za čašom vode ili jabukom kad god možete. Naposljetku, obično je komad voća jeftiniji od slatkiša.

5.      Izbjegavajte pušenje

Postoji tako mnogo razloga za prestanak pušenja, no ipak toliko ljudi i dalje puši i to može biti smrtonosno. Pušenje ubija milijune ljudi svake godine i vodeći je uzrok raka pluća, raka usta i pridonosi desecima drugih zdravstvenih problema.

Ako to već niste učinili, nije prekasno da se riješite te loše navike. Postoje dobri izvori na internetu koji Vam mogu pomoći na putovanju i ne ustručavajte se posavjetovati se s liječnikom. Odmah ćete uvidjeti pogodnosti za zdravlje i ljepotu, ali i za Vaš novčanik - uštedjet ćete stotine tisuća godišnje.

6.      Čitajte knjige

Znanje je moć a čitanje je najbolji način da je steknemo. Ipak, koristi su još i veće. Čitanje fikcije razvija maštu, empatiju, kao i kritičko i analitičko razmišljanje. Mnoga istraživanja pokazuju da čitanje može ublažiti depresiju, smanjiti stres i čak smanjiti šanse za dobivanjem Alzheimerove bolesti.

Nova knjiga može imati visoku cijenu, ali postoje i druge opcije kao što su rabljene knjižare za jeftinije knjige, čak i klasike.  Čitanje knjiga je možda najjeftiniji i najučinkovitiji način za dobivanje nadahnuća, mentalnog pa čak i duhovnog.

7.      Prakticirajte meditaciju

Pokušati ne misliti ni na što puno je teže nego što zvuči. Proces preusmjeravanja Vaših misli je poput odlaska u teretanu i vježbanja Vašeg „fokusa mišića“. To je više od toga, s vremenom ćete bolje upoznati samog sebe time što ćete biti svjesniji vlastitih misli. Zašto ne početi odmah sada? Možete početi prakticirati meditaciju bilo kada - samo nađite mirno mjesto i dišite.

8.      Upijte sunčeve zrake

Sunčeva svjetlost pomaže u proizvodnji vitamina D, bitnog sastojka za cjelokupno zdravlje i obradu drugih hranjivih tvari za tijelo. Nadalje, sunčeva svjetlost pomaže u reguliranju razine serotonina, što pozitivno utječe na raspoloženje. Samo zapamtite da držite izloženost suncu pod kontrolom - tijekom vrućih dana pijte dosta tekućine i zaštitite se od prejakog sunca pomoću kreme za sunčanje, šešira i sunčanih naočala.

Nadam se da ste bili inspirirani nekom od ovih zdravih navika koje si možete priuštiti. Postanimo zdraviji – počevši od danas!

 

 

Koliko novaca trebate?

Koji rok plaćanja želite?