5 načina da steknete usredotočenu svjesnost

0800 7707 ; Prijave 0-24h

Što je usredotočena svjesnost (eng. „mindfulness“)? Usredotočena svjesnost podrazumijeva obraćanje pozornosti na „ovdje“ i „sada“. Od vjerskih gurua do psihologa širom svijeta potiče se mogućnost postizanja ovakvog stanja uma. Istraživanja su pokazala da usredotočena svjesnost može pomoći ublažavanju stresa pa čak i pomoći kod nekih psiholoških problema. Pogledajte naših 5 savjeta o tome kako steći usredotočenu svjesnost.

1.      Usredotočena svjesnost je laka kao i disanje

Niste sigurni da je meditacija za Vas? Sve u redu. Postoje načini dobivanja dobrobiti od usredotočene svjesnosti bez da bude tajanstvena ili mistična. Jedna od tehnika je da odete na mirno mjesto i udobno sjednete na pod. Zatvorite oči i usredotočite se na disanje 10 minuta.

Za tehniku disanja vrijedi izreka „vježbom do savršenstva“, neka Vam stoga bude cilj da Vam to postane rutina. Možda to možete raditi odmah ujutro prije nego što započnete dan. Ili to možete čak iskoristiti kao dobar razlog da odložite Vaš telefon prije nego što se spremite za krevet. Ako imate težak dan u uredu, pronađite mirno mjesto i na trenutak zatvorite oči. Ne razmišljajte o Vašem popisu stvari koje morate obaviti, već samo udahnite i „mirujte“.

2.      Usredotočite se na Vaš um odsada

Koje trenutke najviše cijenite? Možda trebate usporiti i obratiti pažnju i ponovno otkriti te trenutke. Priroda je sjajno mjesto za pronalazak spokoja i otkrivanje novih načina za stjecanje usredotočene svjesnosti. Prošetajte šumom i probudite Vaša čula zbog prizora, zvukova, pa čak i mirisa oko Vas.

Ovo možete isprobati i kod kuće. Od kišnih kapi na Vašem prozoru do sunčeve svjetlosti koja prodire kroz zavjese. Vaš svakodnevni život prepun je malih trenutaka koji možda nisu uzbudljivi - ali mogu biti obogaćujući. Neka Vam bude prioritet da usporite tijekom dana i primijetite što se događa oko Vas. Pranje će Vas i dalje čekati kada završite. Uz malo sreće, osjećat ćete se više svježi da se nosite sa svakodnevnim obvezama.

3.      Iskoristite Vašu um i tijelo na najbolji mogući način

Joga i drugi oblici vježbi istezanja nisu namijenjeni samo Vašem tijelu, nego služe i za povezivanje s Vašim umom. Razmislite o upisu na lokalni tečaj joge da biste saznali više o tome kako možete raditi s umom i tijelom istovremeno.

Nisu sve joge iste. Iz tog razloga, ako samo ispipavate tlo, obavezno pročitajte opis tečaja da se slučajno ne pridružite skupini koja zahtijeva stručno znanje ili gimnastičke akrobacije. Drugi oblici vježbanja također mogu postati umna iskustva, primjerice hodanje i trčanje. Važno je da slušalice ostavite kod kuće kako biste mogli uživati u mirnom fokusu.

4.      Pokušajte nešto drugačije: sauna za usredotočenu svjesnost

U skandinavskoj kulturi odlazak u saunu smatra se svakodnevnim, ali donekle duhovnim iskustvom. Jeste li znali da više od 90 % Finaca posjećuje saunu barem jednom tjedno? Skidanje do gola i sjedenje u vrućoj sobi zvuči pomalo blesavo u nekim kulturama. No, postoji i zlatna sredina, na primjer sve više teretana i welness centara izvan Skandinavije nudi doživljaj saune u kojem možete uživati zamotani u ručnik ili obučeni u kupaći kostim.

Kao i u nekim oblicima joge, uranjanje u toplinu iskustvo je samo po sebi. To Vam može pomoći u opuštanju mišića, ali i uma. U iznimno vrućoj sobi punoj pare ne može se puno toga raditi, osim sjediti, možda se malo družiti i, uz malo sreće, postići stanje usredotočene svjesnosti.

5.      Postignite zen uz hobije i zanate

Usredotočena svjesnost nije samo koncept, to je i industrija. Od audio knjiga za samopomoć do bojanki za odrasle, možete kupiti mnoge stvari za koje se tvrdi da Vam pomažu da steknete usredotočenu svjesnost. Dobra vijest je da to znači da postoji puno proizvoda koji Vam mogu pomoći na putu ka Vašoj usredotočenoj svjesnosti.

Hobiji, zanati i umjetnost dobri su načini za stjecanje usredotočene svjesnosti. Važno je da ne želite ništa što će Vam preopteretiti um. To znači da je neki stupanj „ bezrazumlja“ dobar, na primjer može doći iz ponavljajućih zadataka poput pletenja ili bojanja na lijepoj slici. Na taj način možete razbistriti Vaš um, ali se ipak koncentrirati na nešto ovdje i sada - savršena ravnoteža za predah od svih stresova svakodnevnog života.

 

 

Koliko novaca trebate?

Koji rok plaćanja želite?